PR v športu (tudi na olimpijskih igrah)

Športniki, športne zveze in klubi vedno bolj spoznavajo pomembnost družbenih medijev. So dostopni, ne zahtevajo večjih vložkov in so tam, kjer so njihovi navijači ter podporniki. To seveda za sabo potegne tudi odgovornost, določeno stopnjo ažurnosti in skrb za ugled ter tudi zanimanja sponzorjev. Kdaj športnik pravzaprav začne uporabljati družbena omrežja za svojo promocijo? Kdaj je čas, da se začne posluževati agencij, ki se namesto njih ukvarjajo z njihovo promocijo in odnosi z javnostmi? Si lahko sam svoj PR-ovec? V katerih primerih? Do katere mere? Kakšen je PR v športu v primerjavi s PR-jem na olimpijskih igrah? Kaj se zgodi, če zaradi poškodbe ne moreš nastopiti na olimpijskih igrah?

O tem in še marsičem bodo na okrogli mizi govorili diplomirana komunikologinja, olimpijka ter Naj atletinja Slovenije 2015, Maja Mihalinec, Maruša Mišmaš, vrhunska atletinja in študentka laboratorijske biomedicine na Fakulteti za farmacijo na Univerzi v Ljubljani ter Aleš Hostnik, vodja projektov v agenciji Sport media focus d.o.o., komuniciranje v športu. Okroglo mizo bo povezoval Dare Rupar, športni novinar in komentator. Obeta se nam okrogla miza kot je na PR teatrih še ni bilo!

Kdo bodo sogovornik na okrogli mizi?

Maja Mihalinec

diplomirana komunikologinja, olimpijka in Naj atletinja Slovenije 2015

Maja Mihalinec je diplomirana komunikologinja, olimpijka in Naj atletinja Slovenije 2015. Svoj dodiplomski študij komunikologije in španščine je končala v ZDA na univerzi Nebraska – Omaha. Je atletinja in ravno ljubezen do tega športa jo je po končanem študiju privedla nazaj v Slovenijo, kjer na Fakulteti za družbene vede nadaljuje z magistrskim študijem Komunikologije, trenutno pa večino časa posveča atletskim treningom. Leta 2015 je postala Naj atletinja Slovenije, svojo dosedanjo atletsko kariero pa je okronala z nastopom na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru.



14894576_10207121772714766_105949474_o

Maja pravi, da ji je aktivni slog življenja pisan na kožo in neizmerno uživa v razgibanem delu, ki ga ponuja področje odnosov z javnostmi, na katerem si želi ustvariti kariero, ko se atletsko upokoji. Rada sledi trendom in je na tekočem z novostmi v industriji, zato na svoj urnik treningov redno uvršča tudi predavanja ter delavnice o veščinah odnosov z javnostmi, novo pridobljena znanja pa izkorišča tudi kot “sama svoj PR-ovec”.

Kaj si razlagate pod besedno zvezo »cirkus komuniciranja« in zakaj?
Vsakdan v vlogi PR-ovca, ki žonglira s številnimi strankami in skrbi, da je njegovo občinstvo vedno navdušeno. Čeprav njegovo delo velikokrat zgleda kaotično in razkropljeno na vse strani se na koncu vse poveže v eno celoto, tako kot v cirkusu.


Maruša Mišmaš

vrhunska atletinja in študentka laboratorijske biomedicine na Fakulteti za farmacijo

Maruša Mišmaš je vrhunska atletinja in študentka 3. letnika laboratorijske biomedicine na Fakulteti za farmacijo na Univerzi v Ljubljani. Je državna rekorderka v disciplini 3000 m z zaprekami. V mladinski kategoriji je osvojila srebrno medaljo na evropskem prvenstvu in bronasto medaljo na evropskem prvenstvu v krosu. Kot članica je bila dvakrat finalistka evropskega prvenstva. Nastopila je tudi na svetovnem prvenstvu in izpolnila normo za olimpijske igre.



14853151_10211140012801979_4864457378303540110_o

Kaj si razlagate pod besedno zvezo »cirkus komuniciranja« in zakaj?
V današnjem živahnem svetu komuniciranja, ko imamo na voljo toliko različnih medijev, ki informacije prenašajo v trenutku, si vsak želi izstopati in vzbuditi pozornost. Zato je to pravi cirkus.


Aleš Hostnik

vodja projektov v agenciji Sport media focus d.o.o., komuniciranje v športu

Aleš Hostnik je ljubitelj emocij in ustvarjanja doživetij. Ne mara opredalčkanja, nazivov in značk, vseeno pa se njegovo ustvarjanje vrti okoli vodenja projektov v agenciji Sport media focus d.o.o., komuniciranje v športu. V agenciji se ukvarjajo s športnim marketingom, sponzorstvi v športu, zastopanjem športnikov in ustvarjanju atraktivnih marketinških zgodb v športu. S sponzorstvi se ukvarja že od rane mladosti, ko je kot animator na počitniškem tednu za otroke priskrbel sponzorski sladoled.



14875984_10211097398816656_1757905142_o

Na profesionalnih nivojih se je ukvarjal s športnim marketingom in sponzorstvi na Nogometni zvezi Slovenije, v podjetju Pulz šport se je ukvarjal z marketingom na področju športa za vse, na projektu EuroBasket2013, kjer je pokrival aktivacije sponzorstev ter sedaj v agenciji Sport media focus, kjer je njegov ključni projekt in usmeritev Ljubljanski maraton ter celotno tržno komuniciranje, trženje, aktiviranje sponzorstev, poleg tega pa se ukvarja s koordinacijo osebnih sponzorstev Maruše Mišmaš in Roberta Rennerja. Pomaga še ostalim športnikom in aktivno sodeluje na drugih marketinških projektih v športu. Prejel je tudi vrsto nagrad, med drugim SPORTO nagrado za najboljše celovite športno-marketinške aktivnosti na EuroBasket 2013 in SPORTO nagrado za najboljše komuniciranje športnih subjektov Volkswagen 20. Ljubljanski maraton.

Kaj si razlagate pod besedno zvezo »cirkus komuniciranja« in zakaj?
Cirkus komuniciranja pomeni sposobnost slalomiranja med držljaji in združevanje enako mislečih, sposobnost prilagajanja, odkrivanje novih načinov komuniciranja, spoznavanje ciljnih segmentov, predvsem pa biti odziven na 1001 način.


Dare Rupar

Že več kot 30 let sodelujem s športnim programom Radia Slovenija, sem pa še vedno svobodni novinar oz. novinar v svobodnem poklicu. V vseh teh letih sem spremljal obilo naših odličnih športnikov. Denimo tudi košarkarje Laškega in Krke v evropski ligi, ko je bilo to še možno. Laščani so prihajali iz najmanjšega kraja, da ne rečem vasi, ki ej kadarkoli nastopala v elitnem tekmovanju. Na olimpijskih igrah sem pokrival štiri slovenska odličja – dve v smučarskem teku in dve v judu. Delujem pa na kar precej področjih in pokrival sem že skorajda vse športe, ki so zanimivi z našega vidika.



dare-rupar